Ik ben blij.

HAPPY

Dag lieverds van me!

Misschien wordt dit een ontzettend cliché verhaaltje, maar jullie weten dat ik rebels ben en daar maling aan heb. Ik zat zo te denken, zoals ik wel vaker doe. Nadenken over van alles. Hier zittend zo met m’n laptopje op schoot en een muziekje op de achtergrond. Op een rijtje zettend wat ik de afgelopen maanden allemaal heb meegemaakt. Soms moet je even stil staan en nadenken over wat er allemaal gaande is. In dit drukke leven vergeten we dit nog weleens.

Je moet niet altijd denken aan wat je NIET hebt, maar juist denken aan wat je WÉL hebt. Meestal doen we dat niet. Als er 10 dagen zijn en er is één dag niet zo leuk, over welke wordt er dan het meest gesproken? JUIST JA, die éne kutdag, compleet vergetende dat er 9 geweldige dagen aan vooraf gingen. Dit is slechts een voorbeeld, maar jullie snappen toch wel wat ik bedoel? Zo nee, dan zijn jullie dom. Grapje. Jullie zijn lief.

Een positieve houding is ook errug belangrijk. We gaan een stapje verder op de cliché-trap, but again, I don’t give a shit. Het is gewoon zo. Ikzelf word blij van kleine dingen. De perfecte, onverwachtse foto. Een kind dat aan ’t stoepkrijten is op straat en de tijd van z’n leven heeft. Een oud stelletje dat samen aan ’t wandelen is. Een heerlijk aroma die ineens langs je neus danst. De zon die ineens achter de wolken vandaan komt. Shall I go on? Don’t tell me I’m wrong. Dat zijn toch mooie dingen? Ik heb veel dingen om dankbaar voor te zijn. Mijn lieve ouders, een lieve zus, een aantal lieve familie-leden (wat zeg ik dit toch subtiel), een super fijne vriendengroep én een heel lief vriendje. Ik doe dingen die ik leuk vind en heb ’t naar m’n zin op m’n opleiding. Ik ben blij.

En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Een gedachte over “Ik ben blij.

Geef een reactie

