Een middagje in Haarzuilens.

Dag kinders!

– MEDEDELING: JE MOET OP DE FOTO KLIKKEN, WIL JE HEM GROTER ZIEN! 

Ik werd heerlijk wakker op zaterdagochtend. Na de kerstvakantie moest ik toch weer effe wennen aan het schoolritme. Het vroege slapen wilde nog niet goed lukken en het vroeg opstaan ook niet. Je begrijpt dan natuurlijk dat ik het heerlijk vond dat ik weer lekker uitgeslapen had. Toen ik met m’n maatje Rogier zat te whatsappen, besloten we spontaan om er weer even op uit te gaan om wat fotootjes te maken. Rogier maakt zelf geen foto’s, maar hij houdt me wel graag gezelschap. Yaay!

IMG_1598

Hey, de zon! Lachen. Het was een zonnig dagje, met een helderblauwe lucht. Doordat de zon op deze foto zó fel is, lijkt de lucht meer grauw en grijs. Het was toch echt een mooie dag! Gek hoe je camera soms een ander beeld vastleg. Ik vond het wel grappig om te laten zien.

IMG_1600

Hey, daar is de zon, ALWEER! Ja dames en heren, ik maak graag foto’s van m’n grote vriend. Ik zou hem graag een keer willen knuffelen, maar dat lijkt me geen goed idee, want de zon heeft een beetje koorts (op een HEULE hoge temperatuur) en ik wil niet levend verbranden. Oké, flauw. Anyway, ik vond het mooi hoe je de zon door de takken heen zag schijnen en ook de lens flare maakte mij helemaal happy!

IMG_1601

En omdat ik zo gek ben op lens flare, kijk eens hier! Rogier vertelde me dat velen het juist vervelend zouden vinden als er lens flare in hun foto zou verschijnen. Ik hou ervan. Het kan me vrij weinig schelen of ik de enige debiel ben die er van houdt. I JUST LOVE IT!

IMG_1602

Ik hoor jullie al denken: “Ellis, waarom maak je foto’s van een hek?” en zelf weet ik ook niet zo goed waarom. Ik vond het gewoon mooi. Echter moet ik deze foto wel ‘verkopen’, aan jullie. Pak wat popcorn. Hier komt het mooie verhaal:
Het hek was hier nog ongeopend. Erachter, zie je een grote, groene vlakte, waar de zon hard op aan het schijnen is. Het is een groot vraagteken wat er zich allemaal in dit gras plaatsvind. Zitten er konijntjes verderop? Ligt er ergens hondenpoep? Kruipen er hier molletjes onder de grond? Het is één groot mysterie!
Nu is ’t hek ineens een stuk interessanter. Jullie willen allemaal spontaan naar Haarzuilens vertrekken om dit hek te openen en op avontuur te gaan. Ja, dat dacht ik al.

IMG_1608

MOOI! Ik vind het mooi. Gelukkig had ik hier meerdere foto’s van geschoten, want klunzig als ik ben, zag je op een aantal foto’s m’n halve vinger voor de lens. Don’t ask me why. I don’t know.

IMG_1612

Deze boom stond me zo aan te staren, dat ik er wel een foto van MOEST maken! Kijk dan. THIS TREE HAS EYES! Ik vond het zelfs een beetje eng, want op het pad waar we liepen, zag je dit bij alle bomen. Heel veel bomen keken ons aan. Yikes!

IMG_1620

Een foto vanaf een tak in de bosjes. Het was best lastig om deze foto te maken. De blaadjes en natuurlijk het gewaardeere zonlicht. Ik vind het wel plezierig.

IMG_1624

En nog een fotootje met graan en zonlicht. En natuurlijk te vergeten: de mooie, blauwe lucht! Wat kan de natuur toch mooi zijn.

IMG_1627

Landschapje. Zon. Blauwe lucht. Ik ben echt cliché.

IMG_1628

En om het af te sluiten, hier twee sierlijke zwaantjes, met hun mooie reflectie in het water!

Zoals jullie hebben gezien, ben ik gek op het zonnetje en de effecten die het brengt. Misschien dat ik iets origineler moet worden? Nehhh. I’ll just do what I want! Dus, dit was het voor deze keer. Tot de volgende keer!

Dikke kus,
Ellis❤

Geef een reactie

