Trotse youtuber!

Dag dropjes van me!

Of moet ik zeggen ‘Hee-eeeuy jongens! Ik ben.. ELLIS IN JOETOEP LAND!’, want zo begin ik m’n filmpjes altijd. Zoals de meesten wel weten, ben ik een youtuber. Op YouTube post ik wél regelmatig, in tegenstelling tot op mijn blog. Ik doe dit al een tijdje met veel plezier. Ik kan er m’n verhaal, mijn kijk op bepaalde dingen, mijn humor en mijn creativiteit in kwijt. Het allermooiste vind ik dat ik mensen er blij mee kan maken. Zelf kan ik ook erg blij worden van andere youtubers. Dit gebeurd al jaren. Dat ikzelf ooit hetzelfde effect zou hebben op mensen, had ik nooit verwacht, maar ik ben dankbaar. Heel dankbaar. Ik zal hieronder wat videootjes plaatsen:

Zoals jullie hierboven hebben kunnen zien, kan de video ook overal over gaan. Het is maar net waar je je goed bij voelt. Inspiratie voor een video kan echt overal ontstaan. Wanneer ik een boek aan het lezen ben. Wanneer ik een plasje pleeg. Wanneer ik m’n snuit aan het wassen ben. Ja, echt overal. Dan begint het proces van schrijven, bedenken wanneer ik ga filmen, bla bla bla. Een paar uurtjes editten is daarna een vereiste, want mijn opnames gaan nóóit in een keer goed. Hoevaak ik stukjes eruit moet knippen, willen jullie niet weten. Zoals jullie hierboven hebben kunnen zien, kan de video ook overal over gaan. Het is maar net waar je je goed bij voelt.

Wat ik behoorlijk jammer vind, is dat Youtubers altijd aangeprezen worden als ‘geld-verdieners’. Een echte youtuber begint niet met film maken, omdat hij/zij geld wil verdienen. Je begint met filmpjes maken, omdat je het leuk vind. Je blijft er mee doorgaan, als het je passie is. Ik kan er over meepraten. Ik kan me niet meer voorstellen dat ik niet m’n cameraatje op zou kunnen zetten en m’n zegje niet meer zou kunnen doen. Dat lijkt me verschrikkelijk.

Vanavond, op RTL 4, bij RTL Late Night, waren twee van m’n grootste youtube-helden op tv. Peter en Kelvin van CINEMATES waren te gast en ik wist niet hoe snel ik naar de tv moest rennen. Humberto Tan was enthousiast, net als de andere gasten aan tafel. Er werd oprecht interesse in ze getoond. Dat vond ik prachtig om te zien. Het maakte me zelfs een beetje trots. Ik kijk op naar Peter & Kelvin. Wat zij bereikt hebben, vind ik prachtig.

Eindelijk werd YouTube GOED op de kaart gezet. YouTube is geen baantje waar je even voor kan solliciteren. Het is een hobby, die soms een beetje uit de hand loopt, maar telkens leuker wordt. Een passie die je kan delen met de wereld. Ik ben trots dat ik er deel van uit mag maken. Ook ben ik trots op de Cinemates. Ik hoop dat jullie nog lang content mogen maken, want ik en velen anderen zijn jullie nog lang niet zat!

Dikke kus,
Ellis ❤

2 gedachtes over “Trotse youtuber!

Geef een reactie

