Happy birthday, daddy.

Vandaag is het een aparte dag. Ik voel me niet verdrietig, maar wel een beetje vaag. Als m’n vader nog geleefd had, was hij vandaag 61 jaar op deze wereld geweest. Waarschijnlijk hadden we vandaag lekker uit eten gegaan. Hij had dan een biefstukje besteld, met de mayonaise apart. Een biertje had natuurlijk ook niet mogen ontbreken. We zouden praten over van alles en nog wat. Na 3 uur zouden we voldaan vertrekken. Helaas is dit niet het geval, maar erover fantaseren is toch wel fijn.

Mijn vader’s geboortedatum vind ik moeilijk om te onthouden. Ik haal steeds 23 en 24 april door elkaar. Geen idee waarom. Vorig jaar gebeurde er hetzelfde. De 24e dacht ik dat hij jarig was en toen bleek dus dat hij de 23e jarig was geweest. Ik voelde me erg schuldig, terwijl ik er niks aan kon doen. Als hij nog geleefd had, had ik nooit zo in de war geweest. Ik weet niet precies waarom het zo raar voelde. Ik werd weer even met m’n neus op de feiten gedrukt. Papa is niet meer bij ons en dat doet pijn.

Toch wil ik dit niet zien als een verdrietige dag. Tuurlijk is het verschrikkelijk dat hij nu niet hier is, maar wat kan ik er tegen doen? Ik kan niet twee keer in m’n vingers knippen, met als gevolg dat hij weer naast me staat. Poeh, als dat toch eens kon.. maar nee. Wel kan ik blijven denken aan alle leuke dingen die we met z’n allen hebben meegemaakt. Dat is dan ook wat ik doe. Hier haal ik veel kracht uit. Ik weet zeker dat m’n vader het ook zo gewild had.

Ik voel dat hij trots op me is en naast me staat bij alles wat ik doe. Niet alleen bij mij, maar ook bij m’n moeder en m’n zus. Ik zie m’n vader echt als m’n beschermengeltje, die altijd bij me is. Regelmatig als we een meevallertje hebben, dan zeggen we ook “dat heeft papa gedaan” en dan is het altijd een beetje bedoeld als grapje, maar stiekem denk ik wel dat het echt zo is.

Lieve papa, gefeliciteerd met je 61e verjaardag, ouwe snoeperd!
Ik hou heel heel heel heel heeeeeeeeel veel van jou.

<3

Dikke kus,
je jongste dochter,
Ellis❤

4 gedachtes over “Happy birthday, daddy.

Geef een reactie

