Mijn eerste keer in Italië!

Deze zomervakantie heb ik mijn eerste stapjes in Italië gezet. Van 7 tot 14 augustus heb ik daar mogen zonnen, zwemmen, eten en slapen. Ik hoor jullie denken ‘dat is ook niet veel’, maar hallo, het was m’n uitrustvakantie! Vakantie is voor mij ook gewoon bedoeld om lekker uit te rusten. Het gezegde ‘m’n batterij opladen’ vind ik in dit opzicht dan ook erg gepast.

Het was eindelijk 7 augustus. We vlogen ’s middags, dus ik had nog even de tijd om alles na te checken. Dit heb ik dan ook 10 keer gedaan, want ik ben altijd als de dood dat ik maar iets vergeet. Nadat ik voor de 11e keer (ja, echt) m’n tas had gecheckt, stapte ik bij la mama in de auto. Zij zou me afzetten bij Stijn. Stijn is m’n vriend, voor de mensen die dat nog niet wisten. Eenmaal daar werden we opgehaald door zijn opa, die ons naar Eindhoven Airport zou brengen. Terwijl we daar aan het wachten waren op ons vliegtuig, heb ik een pizzabroodje genuttigd, om alvast in de Italiaanse sferen te komen!

Italy1

Ik had al een tijdje niet gevlogen, dus ik vond het erg spannend. Eigenlijk vind ik vliegen altijd eng, maar ik denk dat de angst wel minder zou worden als ik vaker zou vliegen. Helaas heb ik een hoop bomen in m’n tuin, maar in geen een groeit geld, dus vaker vliegen zit er niet in. Om het voor mij wat draaglijker te maken, hield Stijn goed mijn hand vast tijdens het stijgen en tijdens het dalen. Sommigen zullen het bijgeloof noemen. Ik noem het ‘iets wat bij mijn vliegroutine’ hoort. Altijd bij het landen en het stijgen moet ik iemand’s hand vast houden, het liefst links én rechts van me. Dat gaat wat worden als ik ooit alleen met het vliegtuig moet.

De reis was zo omgevlogen. See what I did there? Het is dus maar een anderhalf uurtje vliegen. Nooit geweten, maar wel lekker. Op het vliegveld werden we opgehaald door Stijn’s ouders. Op de weg richting de camping hebben we kunnen genieten van het Italiaanse landschap om ons heen. Ik heb me geen minuut verveeld. Wat een mooi land.

Italy6 lago del piano

Lago Del Piano, daar was de camping waar we ons weekje zouden doorbrengen. De tenten waren al opgezet. Ik voelde me meteen welkom. De camping lag tussen de bergen in en we hadden zicht op het water. Ongeveer 36 uur later, kwamen we erachter dat het klimaat in die omgeving toch niet was wat we wilden en toen zijn we met de auto richting het Garda-meer vertrokken. Op naar camping 2!

Een lange autorit hadden we voor de boeg, maar het was voor een goed doel. Op weg naar de zon en weg van de regen! Het feit dat we weer een tijdje van de mooie landschappen mochten genieten, was natuurlijk ook geen straf. Met een lekker muziekje in de oren heb ik genoten van alles om me heen. Het water, de bergen en ga zo maar door. Nederland is wat dat betreft maar saai. Alles is vlak en er is geen bergje te bekennen. Geen straatjes waar je omhoog of omlaag moet lopen. Toch een beetje jammer.

Italy2

Bij het Garda-meer aangekomen, waren we in shock door de mooie plek die we hadden: zo, hoppa, aan het meer! Tien stappen naar voren en je was bij het meer. Tien stappen naar achter en je was bij het zwembad. Ideaal. Hier kon ik de laatste 5 dagen wel uithouden.

Dit is ongeveer hoe mijn dagen eruit zagen: wakker worden – ontbijten – klaarmaken – zwembad in – zonnen – lunch – het meer in – zonnen – borrelen – avondeten – slapen. Saai? Echt niet!

Italy3

Een heerlijk weekje hebben we kunnen relaxen. Woensdag was onze laatste (hele) dag, dus wilden we iets leuks gaan doen. Het weer in Italië was nogal onvoorspelbaar. Het weerbericht kon je niet vertrouwen. We hadden het plan om naar een waterpretpark te gaan. Ondanks dat het bleef regenen, zijn we toch gegaan. Stijn kon de zon toch niet in want die was ietsje teveel verbrand, dus we dachten dat het geen kwaad kon. Stijn’s vader was zo lief om ons te brengen en op de heenweg bleven we maar roepen dat ‘het echt wel zou stoppen met regenen als we eenmaal in het park waren!’ maar helaas. Toch hebben we geprobeerd er het beste van te maken. De gedachtes ‘dit had er zoveel beter uitgezien met een zonnetje erop’ en dergelijken, bleven wel uitgesproken worden, maar we konden er wel om lachen. In een bepaalde glijbaan heb ik ook nog eventjes m’n kleine teen gestoten, waardoor m’n halve nagel eraf lag en ik vervolgens met een lekker verbandje om m’n teen moest lopen.

Italy4

In de auto terug, heb ik m’n ‘vakantie-boek’ uitgelezen. Deze vakantie was Joe Speedboot van Tommy Wieringa aan de beurt. Toen ik het boek uit had, dacht mijn impulsieve zelf ‘Ik ga ook een boek schrijven’ en een minuutje later bedacht ik me dat dat toch niet ging gebeuren. Die laatste avond hebben we lekker pasta gegeten. Typisch Italiaans!

We hadden nog een half dagje. Deze hebben we gebruikt om Bergamo te bezoeken, een stadje 40 kilometer ten oosten van Milaan. Hier hebben we lekker gewandeld, wat gedronken en een torentje beklommen. Geen idee hoe deze heet, maar we hebben er wel erg mooie foto’s gemaakt, zoals deze:

Italy5

En dat was m’n Italiaanse vakantie in een notendop! M’n eerste echte vakantie met Stijn. Het had helemaal mis kunnen gaan. Het had gekund dat we teveel op elkaar’s lip zaten, elkaar de haren uit elkaar’s hoofd zouden trekken en dat het gewoon teveel van het goede was. Maar nee: ik heb er alleen maar van genoten en ik zou het zo weer overdoen.

Italy, I’ll see you soon!

2 gedachtes over “Mijn eerste keer in Italië!

  1. Super leuk!🙂 Het gardameer is inderdaad super mooi! Daar heb ik mijn vakantie dus ook doorgebracht! Vandaar mijn intresse in jou’n verhaal🙂 Er is zoooveel te doen rondom het gardameer! Zeker weten een plek waar je nog heel vaak heen kunt gaan zonder bang te zijn dat het je gaat vervelen! Je bent top Ellis🙂 bedankt voor deze blog ♡

Geef een reactie

