Buitenaards leven?

Buitenaardsleven blogpost

In een universum zo groot als deze, met 9 planeten en mysterieuze andere planeten waar nog onderzoek naar wordt gedaan.. Is de aarde echt de enige planeet met levende wezens? 

La mama vertelde mij ooit een verhaal. Met mijn vader stond zij een hele tijd vast op de snelweg. Ze zag een ufo en die bleef de hele tijd boven hun auto hangen. Ze kreeg het er doodsbenauwd van. Angst dat ze ontvoerd zou worden door aliëns. Ik lachte me dood toen ze dit verhaal aan me verteld had. De enige gedachte die bij mij opkwam, was ‘mooi verhaal, laat maar lullen’. Het is filmachtig om te denken dat aliëns bestaan. Wij schetsen een soort ET-beeld bij aliëns. Wie heeft die term überhaupt bedacht?

Toch, als je er goed over nadenkt, zou het helemaal niet zo gek zijn. Waarom zou er alleen leven op aarde zijn? Het kan toch niet zo zijn dat die andere planeten in het heelal daar maar een beetje zitten te zweven? Dat er gewoon niks uitgevoerd wordt op die planeten? Het universum is zo ont-zet-tend groot. Er moet meer zijn dan wat wij hier op de aarde hebben.

Woensdagavond heb ik Guardians Of The Galaxy in de bioscoop gezien. Héle toffe film, ook met veel buitenaardse elementen erin verwerkt. Ik zeg niet dat het beeld wat daarin geschetst word, ook de werkelijkheid is. Het heeft me echter wel aan ’t denken gezet.

You might think I’m crazy, maar het is naïef om te denken dat wij de enige levende wezens zijn, naast dieren en planten. Misschien is het wel zo dat als we sterven, we gewoon naar een andere planeet gestuurd worden. De ‘afterlife’ begint dan daar. Misschien hebben we hiervoor wel allemaal op een andere planeet geleeft. Volgens de nieuwe definitie wordt Pluto nu als een dwergplaneet gezien en telt ons univerum maar 8 planeten. Zo zijn er nog meerdere ‘dwergplaneten’. Wat nou als we allemaal van verschillende (dwerg)planeten gekomen zijn? You never know..

Wat denken jullie? Praat ik onzin? Geloven jullie in buitenaards leven? Let me know!

4 gedachtes over “Buitenaards leven?

  1. Tuurlijk is er leven buiten enkel op aarde. De aarde, het zonnestelsel, de melkweg, zelfs de cluster van sterrenstelsels waar de melkweg in zit, dat is allemaal maar 1 zoveelste van de enorme enorme eindeloze oppervlakte van het universum. En misschien is er zelfs meer dan 1 universum en leven we in een multiversum. Het zou bijna naief zijn om te geloven dat enkel planeet Aarde leven kan herbergen.

  2. Ik ben dagelijks met ufologie bezig, en ben ondertussen zoveel getuigenissen tegen gekomen dat ik verhalen kan vertellen… Je zou me voor gek verklaren.
    Absoluut van overtuigd dat de aarde bezoek krijgt van intelligent buitenaards leven. Ook oudere aardse beschavingen kregen ook zo bezoek. Zo vertellen ze hun verhaal over deze ontmoetingen ect.

Geef een reactie

