School life starts again.

“Ellis? Ellis. ELLIS!” Waarom roept la mama zo hard naar boven?! Het is kwart over 9. Laat me lekker uitslapen! Geïrriteerd stap ik m’n bed uit. Na m’n ochtendplasje gedaan te hebben, kijk ik in de spiegel. Jezus, wat een kop! Ik gooi wat water in m’n gezicht en breng wat dagcrème aan. Dat is al iets beter. Ik gaap. Het is vroeg!

En toen kwam het pas binnen: de eerste schooldag was weer aangebroken. Het leek wel gisteren dat ik op m’n fietsje zat, met m’n haren in de wind. Ik zat te denken aan alle wilde plannen die ik voor de zomervakantie had. En nu is het alweer voorbij. School starts again. M’n mooiste kleren trok ik aan. HA! Echt niet. Dat gebeurd alleen in cliché tienerboeken. Ik hoef me voor niemand uit te sloven op school, dus ik heb het lekker casual gehouden.

M’n hele ochtendroutine zat erop. Ik keek nog even wat tv, poetste m’n bekkie en toen stapte ik op m’n fiets. Op naar school! Aangekomen in de volle collegezaal, kregen we een motivatiepraatje. Goed bedoeld natuurlijk, maar ik verlangde stiekem nog steeds een beetje naar m’n bed. Dat is toch verschrikkelijk? Ik heb 2 maanden vakantie gehad joh! Na het motivatiepraatje, moesten we naar ons lokaal. Goed begin weer, want na een kwartier wachten, kwamen we erachter dat onze SLB-er helemaal niet aanwezig was. Wegwezen! Op het punt dat we wilden vertrekken, kwamen we erachter dat er een vervanger geregeld was. Shit.

Maar ach jongens, ik heb het weer overleefd hoor. Zo erg is het eigenlijk ook weer niet. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niks meer ga uitstellen, om mezelf flink wat stress te besparen. Ik hoor jullie al lachen. Inderdaad, dit soort voornemens zijn altijd bullshit. Er zullen heus wel weer wat nachtjes komen met weinig slaap, omdat ik een deadline moet halen. Maar ach, ik ga gewoon m’n best doen om over te gaan. Maakt me niet uit hoe, als het maar lukt!

Hebben jullie nog goede voornemens voor het nieuwe schooljaar?
Of loze voornemens zoals ik?..

2 gedachtes over “School life starts again.

Geef een reactie

