Samen.

Samen foto1

Hier zit ik dan, in ons kikkerlandje. Het gewone leventje is weer begonnen. Na 2 maanden volledige vrijheid te hebben gehad, komen nu de verplichtingen weer. School, werk, noem het maar op. Ik vind het niet erg hoor, begrijp me niet verkeerd. Toch zou ik op dit moment in een tijdmachine willen stappen.

Een maand geleden zat ik nu met m’n billen in Italië. We waren toen aan het bijkomen van de barbecue. Het had geregend, die 1e avond, maar dat maakte me niet zoveel uit. Ik was op vakantie en ik voelde me ontspannen. De sfeer was goed. We hebben lekker gekaart en gekletst, met een fijn muziekje op de achtergrond. Ik vond het allemaal wel prima. Rond een uur of 12 ging ik met jou in de tent liggen. Het regende nog steeds. Het getik op de tent maakte het alleen maar extra knus. Wat hadden we het heerlijk samen.

Ik had nooit eerder gekampeerd. Van tevoren was ik toch een beetje bang dat ik het zou gaan missen, zo’n zacht bedje. Maar nee hoor, dat luchtbed sliep helemaal prima. Ik vond alles wel goed zo. Het feit dat we moesten verhuizen naar een andere camping (wegens de regenachtige omstandigheden) vond ik ook niet erg. Al helemaal niet toen we er eenmaal waren. Deze camping was nog véél mooier dan de eerste. We hadden een prachtig plekje, met uitzicht op het Garda-meer.

Samen foto2

Het mooiste vond ik dat ik met jou was. Mijn lieve vriendje. Ik vind het geweldig dat we samen van dit mooie land hebben mogen genieten. Elke ochtend als ik wakker werd en naast me keek, zag ik daar jouw slaperige, vrolijke koppie. Jij weet niet wat een ochtendhumeur is. In Italië was het fenomeen ‘ochtendhumeur’ mij ook even onbekend.

En je mag het best weten: ik was toch een beetje bang. Men zegt altijd dat je elkaar op vakantie pas écht leert kennen. Natuurlijk kenden we elkaar al echt. We waren al een jaar samen, dan ben je geen vreemden meer van elkaar. Maar je snapt wat ik bedoel. Wat nou als we ons mateloos aan elkaar gingen irriteren? Wat nou als we de grootste ruzie hadden gekregen? Mijn paniekerige hoofdje had veel vragen.

Was het nodig om zo te stressen? Nee. Ik heb een heerlijke vakantie gehad met jou. Samen eten, samen zwemmen, samen slapen. Alles was samen.

En ik vond het heerlijk.

2 gedachtes over “Samen.

Geef een reactie

