Love is love.

Love is love

Van de week zat ik lekker op de bank met m’n moeder & twee vrienden van me. Het was een ouderwets televisie-avondje om lekker te ontspannen. Na een tijdje zag ik een ‘wat oudere’ man, die volgens mij rond de 70 jaar oud was. Hij was net een jaar uit de kast. Dit wil dus zeggen dat hij meer dan de helft van z’n leven ‘in de kast’ heeft gezeten. Dit zette mij aan het denken.

Waarom heeft deze man dit zo lang voor zich gehouden? Was zijn familie er tegen? Was het angst die hem tegenhield? Ik vraag het me af. Niemand zou bang moeten zijn om te vertellen waar hij/zij op valt. Ik ben al helemaal van mening dat je je hoeft te schamen voor je seksuele geaardheid. Sterker nog, het zou niks uit moeten maken!

Het wordt na al die jaren nog steeds niet door iedereen geaccepteerd. Dit vind ik echt belachelijk. Er valt niks te accepteren. Het is nou eenmaal zo dat we op deze wereld te maken hebben met heel veel verschillende mensen, in allerlei ‘soorten’ en ‘maten’. Verschillende geloven, rassen, idealen, meningen en smaken. Dat zal nooit veranderen. Fucking deal with it!

Wat ik wil zeggen met deze blogpost is dat het niet uit zou moeten maken waar je op valt. Het gaat om de dingen die je doet in je leven. Als je goed doet, ben je een goed mens. Wat maakt het dan uit waar je verliefd op word? Mochten er mensen zijn die het niet eens zijn met jouw liefdesleven, so be it. Het is jouw leven en daar heeft een ander niks mee te maken. Leef je eigen leven zoals jij dat wil en laat niemand je daarbij in de weg staan!

Love is love!

5 gedachtes over “Love is love.

Geef een reactie

