Het gaat goed met me.

Het gaat goed met me

Soms sta je ineens ergens bij stil. Iemand zegt iets tegen je en dan denk je ineens “hè, verrek, nu je het zegt!” Of schets ik nu een heel vaag beeld? Jullie kennen het vast wel, dat iets op televisie, in je omgeving of wat dan ook, je doet nadenken over je eigen situatie. Ik had het zo net.

Ik zat digitaal te kletsen (ook wel bekend als ‘whatsappen’) met een oud klasgenootje van me. Ze vroeg me hoe het ging. Normaal antwoordt je gewoon, zonder er echt bij na te denken. “Ja hoor prima, met jou?” en meestal zegt de ander dat het ook prima gaat. Vervolgens gaat het gesprek dan weer ergens anders over. Het ‘hoe gaat het nou met je’-praatje is toch altijd de introductie van het gesprek, vinden jullie niet? Het is een soort opstapje. Daarna begint het échte gesprek pas.

Toen ik had gezegd dat het goed ging, dacht ik even na. Gaat het echt goed? Ja, het gaat écht goed. Eigenlijk durf ik het niet hardop te zeggen, dat het écht goed gaat. Er is een soort angst dat ik het dan op mezelf afroep. Die gekke gedachte ‘wat nou als het té goed gaat?’.

Maar ach, weet je, fuck it. Het gaat gewoon goed! Ik ben deze week begonnen met m’n nieuwe baan en tot nu toe vind ik het superleuk. Het werk is chill en ik heb aardige collega’s. Moet prima uit te houden zijn, lijkt mij. Met m’n youtube-kanaal gaat het ook goed. Gister heb ik de 8000 abonnees gehaald en ik moet zeggen dat ik toch wel trots ben! Daarnaast ben ik ook bezig met een nieuwe huisstijl. Ik heb al een nieuwe banner en in m’n nieuwste video’s is m’n nieuwe stijltje ook al een beetje terug te zien. Nu nog een stuk of 60 thumbnails aanpassen, aangezien ik zo pietje precies ben wat betreft m’n kanaal. Het bloggen gaat ook steeds beter, waar ik blij om ben. Ik vind het tof dat er steeds wat meer mensen m’n posts lezen! Verder heb ik een lieve vriend, leuke vrienden en een fijne familie om me heen. Eten, een dak boven m’n hoofd, kleertjes. Ja, dat laatste klinkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet voor iedereen. Dus ik ben dankbaar.

Want het gaat goed met me.

Geef een reactie

