Die goede, oude tijd.

Het is een mooie zondagmiddag. Het zonnetje schijnt heerlijk op mijn gezichtje. Misschien dat ik nog een beetje bruin kan worden? Ik zie op tegen het moment dat m’n zomergloedje van mijn huid zal verdwijnen. Hopelijk blijft hij zo lang mogelijk zitten. Heb ik nog verplichtingen vandaag? Het huiswerk voor de komende twee dagen is gelukkig al gefixt. Dat is ook voor het eerst, dat ik eens vooruit werk. Zou ik deze ‘goede houding’ vast kunnen houden? Wat een gestress hè, jongens? Er is altijd nog wel wat te doen. Je hoeft je eigenlijk nooit te vervelen. Als je huiswerk af is, is er altijd wel weer een kamer die eigenlijk opgeruimd moet worden. Dan begint altijd die uitdaging van ‘kijken hoelang je het uit kan stellen totdat je moeder flipt’. Er is altijd wel wat te doen. Nu hoef ik nog niet echt te stressen, maar ik weet dat er weer inleverweken aan zitten te komen waarin ik zoveel moet gaan doen. Waarin ik een planning ga maken die hoogstwaarschijnlijk compleet in de soep gaat lopen. Ik zie het al helemaal gebeuren.  Vroeger was alles anders. Geen stress, geen zorgen. Hoogstens stressen dat het regende waardoor je buiten niet meer kon stoepkrijten. Balen wanneer al je vriendjes en vriendinnetjes uit de straat weg waren en je niemand had om mee buiten te spelen. Gelukkig was ik zo’n kind die zich prima kon vermaken in der eentje, maar jullie snappen wel wat ik bedoel. En omdat ik soms zo verlang naar vroeger, heb ik er een leuke video van gemaakt!

Wat missen jullie aan vroeger?

Een gedachte over “Die goede, oude tijd.

Geef een reactie

