Mijn liefde voor U2.

U2 photographed by John Wright

De mensen die mij kennen, weten maar al te goed hoe groot mijn liefde voor muziek is. In alle soorten en maten: ik hou er van. Mijn muzieksmaak is behoorlijk breed, maar natuurlijk heb ook ik zo mijn voorkeuren. Een van mijn grote liefdes is namelijk de band U2.

Hoe is dat ooit begonnen? Vroeger kende ik U2 als ‘de favoriete band van mijn vader’. Hij was gek van hun muziek. Ik kan me nog goed heugen dat hun muziek regelmatig door de speakers klonk, in zijn auto die ik altijd zo mooi vond. Het was een Volvo en ik weet niet meer welke kleur hij had. Maar er zat zo’n raampje bovenin die open kon. Dat was voor mij al tof genoeg.

Ik ben een beetje met U2 opgegroeid. Het zijn nummers die altijd weer terug zijn gekomen op verschillende punten in mijn leven. Vroeger wist ik natuurlijk niet wat alle titels van deze nummers waren, maar toen ik oud genoeg was, ben ik lekker op ontdekkingsreis gegaan. Nu kan ik de nodige teksten moeiteloos meeblèren. Nee, wees niet bang. Er komt nu niet een fragment van een zingende Ellis. Je kan weer gerust ademhalen.

Deze geweldige band komt in september naar Nederland. Toen ik het hoorde, was ik zo blij als een kind! Helaas ging de verkoop mij te snel. Toen ik ontdekte dat er extra concerten kwamen (waarvan de kaarten vandaag de verkoop in zijn gegaan), wist ik helemaal niet meer waar ik het zoeken moest. Maar ach, het geld groeit (helaas) niet aan de bomen. Dus het wordt eventjes sparen en hopen dat ik tegen die tijd kaartjes weet te bemachtigen via TicketSwap of wat dan ook.

Natuurlijk had ik graag met la papa het concert bezocht, maar helaas zit dat er niet in. Niet alleen geld is een kwestie, maar ook het feit dat niemand met me mee wil. Ik ken niet veel mensen in mijn omgeving die net zo gek op U2 zijn als ik. Echt een beetje balen, maar wat er ook gebeurd..

Vroeg of laat ga ik naar een concert van U2. Ik weet het zeker!

2 gedachtes over “Mijn liefde voor U2.

Geef een reactie

