In de ban van Harry Potter.

In de ban van Harry Potter

In 2001 was het zo ver. Er kwam een trailer op tv van iets totaal onbekends. Ik was toen nog een kleine dondersteen. Het fenomeen ‘Harry Potter’ werd tot leven gewekt en iedereen had het er over. Toen had ik niet kunnen weten hoe verslaafd ik zou raken aan deze filmreeks. Het begon allemaal met ‘Harry Potter en de steen der wijzen’ en oh, wat was dat toentertijd spannend! De jaren vlogen voorbij, waarin we om de zoveel tijd mochten genieten van een nieuwe Harry Potter-film. Het werd alleen maar spannender.

Je ging meeleven met de personages. Je zat te wachten op het moment dat Ron & Hermelien ein-de-lijk een keer een stelletje zouden worden. Waarom kon Voldemort Harry’s gedachten lezen? Wat is nou het hele verhaal achter het bliksemschicht-litteken van Harry? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zoveel mysteries die continu je nieuwsgierigheid wekte. Steeds keek je weer uit naar een vervolg. Tien jaar lang konden we ervan genieten, maar in 2011 was het einde dan toch echt daar.

Al meerdere malen heb ik de films gezien. Ik zou niet weten hoeveel uren ik heb gespendeerd aan het kijken van deze films. Het maakt ook niet uit. Het was het helemaal waard. Ik vind de hele filmreeks helemaal geweldig en ik schaam me voor het feit dat ik de boeken nog niet gelezen heb. Deze kerstvakantie heb ik samen met Stijn (mijn vriend) weer een aantal films gekeken. Hij heeft alle boeken meerdere keren gelezen, dus alle extra informatie die je in de boeken leest, heeft hij me verteld. Ik ben er helemaal enthousiast van geworden en kan dan ook niet wachten om ein-de-lijk aan de boeken te beginnen, want het heeft al veel te lang geduurd!

Voor de liefhebbers zoals ik, kan ik zeker aanraden om ook wat ‘behind the scenes’ te checken. Ik heb Severus Sneep zien lachen. Dat heb ik in de films nooit gezien. Ik bedoel maar! Het is leuk om te zien hoe de acteurs dit hele proces hebben ervaren. Alle films zitten vol levenslessen, dus het moet voor hen ook heel inspirerend geweest zijn.

Deze films zullen mij in ieder geval nooit gaan vervelen. Ik ben een trotse Harry Potter fan!

2 gedachtes over “In de ban van Harry Potter.

Geef een reactie

