Een beetje leeg.

Een beetje leeg, is hoe ik me voel. Ik heb niet veel te klagen, maar toch voel ik me een beetje leeg. Dat mag wel, toch? Het kan niet altijd feest zijn. Zodra we de tv aanzetten, vliegen de kogels je nog net niet om de oren. De meest nare nieuwsberichten komen er langs. Het liefst zou ik er niet meer naar kijken, maar ik weiger m’n ogen te sluiten. Ik kan niet doen alsof het niet bestaat.

Een beetje schuldig, is hoe ik me voel. Ik zit hier maar een beetje voor me uit te staren. Machteloos sta ik in mijn schoenen. Zo graag zou ik iets doen, maar wie ben ik in godsnaam? Wat wil ik doen? Ik ben maar een hoopje mens van 1,65 hoog. Ik kan deze wereld niet beter maken.

Een beetje vreemd, is hoe ik me voel. Een soort verantwoordelijkheid voel ik, terwijl ik niet degene ben die oorlog aan het voeren is. Toch doe ik niks om het tegen te gaan. Maakt dat mij net zo slecht? Het is allemaal zo lastig.

Nogal angstig, voel ik me. Het lijkt allemaal zo dichtbij te komen. Ik wil m’n ogen sluiten voor wat er in de wereld gebeurd. Ik wil terug naar toen ik nog klein was. Toen waren er ook nare nieuwsberichten, maar toen kon ik nog niet lezen. Toen was alles beter.

Toen leek alles nog vredig.

3 gedachtes over “Een beetje leeg.

Geef een reactie

