Jezelf vermoeien.

De laatste tijd voel ik me steeds zo moe. Ongeacht de uren slaap, het is steeds alsof ik uren tekort ben gekomen. Onrustig ben ik wanneer ik in bed lig. Het is niet zo dat ik helemaal niet in slaap kan komen. Dat lukt gelukkig nog wel. Toch word ik elke nacht wel één keertje wakker. Dat is niks voor mij. Normaal gesproken slaap ik als een blok. Je kan een vuurwerkbom naast me afsteken en ik word nog niet wakker.

Het ene moment wil ik gewoon in m’n bed neer ploffen en als ik mezelf dan een schop onder m’n reet heb gegeven, dan gaat het wel weer. Dan ga ik sporten (echt waar) of ben ik op een andere manier productief bezig. Het lukt uiteindelijk ook allemaal wel. Maar waarom voel ik me dan steeds zo moe?

Is het zo dat ik ergens in mijn onderbewustzijn compleet aan het stressen ben? Er komen namelijk een aantal spannende dingen aan. Ik wil gewoon dat het allemaal goed komt. De tijd zal het leren. Ben ik te veel op zoek naar bevestiging? Kan ik ervan uitgaan dat het allemaal wel goed komt? Ik vind ’t maar lastig.

Misschien moet ik meer vertrouwen hebben in m’n eigen kunnen. Het is een mogelijkheid dat dat hetgeen is wat zo’n vermoeiende werking op mij heeft. Mezelf wat meer rust gunnen, dat zou ik eens moeten doen. Gewoon echt de tijd nemen om te relativeren. Is er eigenlijk wel een goede reden om me zo druk te maken?

Adem in, adem uit, Ellis. Je kan het allemaal heus wel. Probeer het onbekende niet als iets engs te zien, maar zie het als een uitdaging. Een compleet nieuwe ervaring waar je een hoop van kan leren. Je staat op het punt om je horizon te verbreden. Dat kan echt geen kwaad. Geniet gewoon. Dat is toch niet zo vermoeiend?

Een gedachte over “Jezelf vermoeien.

  1. De wintermaanden zorgen er bij veel mensen voor dat ze vermoeid zijn. Ik heb alle vertrouwen in jou, met de dingen die je gaat doen! Komt goed schatje.❤

Geef een reactie

