Is this writer’s block?!

Ben ik een schrijfster? Ik heb geen idee. Schrijven kan ik wel, maar is het goed genoeg? Is het interessant genoeg om met de wereld te delen? Ik zit af en toe echt met m’n pen in het haar. Get it? Handen in het haar – pen in het haar. Yeah, whatever. Nu moet ik me dus ook gaan afvragen of ik wel grappig genoeg ben.

Een bepaalde druk ligt op mij. Misschien leg ik me die druk zelf op, maar dat neemt niet weg dat ik de druk voel. Mag ik mezelf wel een schrijfster noemen? Is het mogelijk om inspiratie te halen uit de verkeerde dingen? Je zou toch denken van niet. Je kan je brein niet tegenhouden. Soms gaat er gewoon een onzichtbaar lampje branden, zo van:

*DING DING* HERE’S YOUR INSPIRATION!

Een paar jaar terug leek het me allemaal beter af te gaan. De pen was sneller dan m’n gedachtes. Woorden bleven komen. Ik kon ze niet tegenhouden. Nu lijk ik mezelf tegen te gaan. Wat is dat toch?

Met woorden spelen is nog nooit zo lastig voor me geweest. Ik denk er teveel bij na, waardoor ik constant twijfel aan wat ik nou precies wil zeggen. Is this writer’s block?!

Ik vraag me af of ik de enige schrijfster/blogger ben met dit probleem. Is dit herkenbaar? Zijn er tips? Help me out!

3 gedachtes over “Is this writer’s block?!

  1. op het moment dat jij schrijft op een blog ben je eerder een blogger dan een schrijver als je het aan mij vraagt want bij een schrijver denk ik aan iemand die een boek schrijft.

    Zelf heb ik die gedachte ook wel eens dan denk ik is het wel leuk of intersant genoeg? maar uiteindelijk denk ik de mensen die het niet leuk vinden klikken we weg en ik schrijf voor mij zelf als hobby en voor de mensen die mijn artikels/blogpost leuk vinden.

  2. Ik herken het ook, heb heel lang moeten denken of ik überhaupt over de drempel wilde stappen om met een blog te beginnen. Een jaar geleden had ik een klein begin gemaakt en de woorden kwamen inderdaad zoals je beschreef als een soort van waterval uit me.

    Nu ik echt serieus aan de slag wil gaan met mijn blog en zelfs YouTube loop ik alleen maar te twijfelen over of het allemaal wel interessant genoeg zal zijn voor mensen. Maar weetje, zolang jij niet bij jezelf staat en geforceerd over dingen gaat bloggen waar je heel plat gezegd geen kut om geeft, jah dan is het ook niet gek dat je jezelf een keer tegenkomt. Vergeet gewoon niet waar je vandaan komt en wat je echte essentie van het moment dat je schrijft is. En soms mag je ook best crap en onsamenhangende shizzle schrijven. Daar zijn we schrijvers/bloggers voor😉.

    Much love to you!

    Elemslife

Geef een reactie

