Maart.

Ja jongens, het is weer maart. Een maand waar ik altijd tegenop zie, elk jaar weer. In 2003 overleed mijn vader namelijk in deze maand en dat heeft maart een nare bijsmaak gegeven. Tot dit jaar. Ik weet niet hoe het komt, maar ik zie er dit keer niet zo tegenop. In maart is het gebeurd ja, toen overleed m’n vader. Tuurlijk zal ik daar ieder jaar even aan denken, vooral op z’n sterfdag. Maar betekend dit dat ik er helemaal naartoe moet gaan leven? 15 maart komt toch wel. Dat kan ik niet tegengaan. Er bang voor zijn heeft dus geen zin.

Ik wil niet meer op zien tegen de maand maart. Het heeft namelijk ook een hoop leuke dingen. De lente begint weer. De zomertijd gaat in. De leuke feestjes komen er weer aan. Er is genoeg waar ik wél blij van kan worden!

Nou wil ik absoluut niet zeggen dat het een groot feest is. Tuurlijk is het dat niet. Maart zal altijd een aparte maand blijven. Echter heb ik er voor gekozen om er niet meer zo’n angst voor te hebben, omdat ik me nu besef dat het gewoon geen zin heeft. Het moet me niet belemmeren.

Wat ik wil zeggen is:
hoe moeilijk en eng het soms ook is, probeer het beste er van te maken. Stay strong. Je kan het. Je bent niet alleen.

Een gedachte over “Maart.

Geef een reactie

