“Zou je vader mij aardig hebben gevonden?”

Dit weekend vierde ik mijn verjaardag, omdat ik vorige week 22 ben geworden. Hotsjee! Er waren allemaal leuke mensen + veel eten & veel drank. Je kan wel stellen dat het een hele gezellige avond is geweest. Om half 5 lagen Stijn en ik pas in ons bedje. Toen ik m’n kussen rook, was ik weg.

De volgende dag was het tijd om op te ruimen en na een paar uurtjes was de zolder weer helemaal schoon. Toch had ik maar weinig geslapen die nacht ervoor. Gisteravond lag ik met Stijn in zijn bed en hij wilde nog even kletsen, maar m’n ogen vielen steeds dicht. Ik moest heel erg m’n best doen om m’n koppie erbij te houden. Op een gegeven moment vroeg hij “Denk je dat je vader mij aardig had gevonden?” Het is dat ik half sliep, anders had ik misschien nog in tranen uit gebarsten ook. Ik vond het zo lief dat hij daar überhaupt bij stil stond. Ik antwoordde “Ja, tuurlijk!” en kon een glimlach niet onderdrukken. Wat een lieverd.

Vanochtend ging weer vroeg de wekker. Het was tijd om naar stage te gaan. Onderweg in de bus dacht ik terug aan gisteravond. Kijkend uit het raam, droomde ik langzaam weg. Papa was gek op varen, dus we hadden sowieso in de zomer een keer gaan varen met z’n allen. Mijn vader kon uren kletsen, dus hij had vast en zeker een hoop levensverhalen aan Stijn verteld. Samen zouden ze biertjes hebben gedronken en melig worden. We zouden flauwe grapjes maken. Met z’n allen hadden we er een groot feest van gemaakt. En dat doen we nu ook hoor, wees maar niet bang.

Toch ontbreekt er altijd iemand. Maar de gedachte dat papa trots op me was geweest en de gedachte aan alle leuke dingen die we gedaan zouden hebben, geven me troost. Het is vreselijk om je te moeten missen pap, maar we denken wel aan je, iedere dag.

3 gedachtes over ““Zou je vader mij aardig hebben gevonden?”

Geef een reactie

