Waarom ik een slechte blogger was.

Dag lieverds!

Zoals de meesten van jullie wel weten is bloggen al tijden iets waar ik moeite mee heb. Ik schrijf al jaren over van alles: hoe ik me voel, wat ik mee maak, wat ik leuk vind, noem het maar op. Helaas is heel veel daarvan nooit online gekomen. In 2012 ging het bloggen mij goed af. Ik schreef regelmatig. Het maakte me niet zoveel uit wat anderen ervan vonden, zolang ik het zelf maar leuk vond om te doen. Dat is uiteindelijk ook waar het om gaat: doen wat je leuk vind. “Vind je schrijven dan niet leuk meer?” hoor ik jullie nu denken, doordat ik zo weinig blog. Dat is echter niet het probleem.

Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik alleen wil schrijven als ik ‘inspiratie’ heb, maar eigenlijk was ik gewoon lui. Je kan altijd jezelf inspireren. Als je een persoonlijke blog hebt zoals ik, zijn er in principe altijd dingen waar je over kan vertellen, zou je denken. Het verschil met 2012 is dat ik nu meer bereik heb dan ik toen had. Op Twitter heb ik bijna 2000 followers, op Instagram 3500 en op YouTube inmiddels over de 14.000 abonnees! Dat zijn grote aantallen, die altijd op de een of andere manier op je blog terecht zouden kunnen komen. Hierdoor heb ik onbewust het gevoel gehad dat ik mezelf moest bewijzen. Er is niks mis met het feit dat ik goede dingen wilde produceren, maar ik ben te streng voor mezelf geweest. Heel vaak als ik iets geschreven had, dacht ik “Nee, dat vind toch niemand interessant!” en dat was stom van me. Toen ik net begon dacht ik dat ook niet. Nu heb ik publiek, die mij al kent, dus waarom zou ik nu wel denken?

De laatste tijd lees ik heel veel. Vandaag ben ik begonnen met het lezen van ‘Sex, blogs & rock-‘n-roll‘ door Ernst-Jan Pfauth. Ik ben vanmiddag begonnen met lezen en ik ben al over de helft. Het boek heeft me in zijn greep. Ernst-Jan verteld over zijn ervaringen met het bloggen en waar het hem heeft gebracht. Lezen hoeveel passie hij heeft voor het bloggen, werkte ontzettend motiverend. Ooit kon ik ook fanatiek bloggen. Waarom zou ik dat nu niet meer kunnen?

Note to self: stop being a pussy!

3 gedachtes over “Waarom ik een slechte blogger was.

  1. Misschien moet ik dat boek ook maar aanschaffen ha ha! Ik wil al 2 jaar beginnen met bloggen maar ik durf niet, ik heb al 2 jaar een domeinnaam maar ik durf de volgende stap gewoon niet te zetten… Ik ben ook bang dat ik uiteindelijk te lui zal zijn om het bij te houden. Ik snap je verhaal en begrijp hoe je je voelt🙂 Toch fijn om te weten dat je niet de enige bent. Veel liefs!

      1. Eerst volgende week op vakantie en dan gewoon beginnen!! Ik moet ooit die eerste stap gaan nemen.

Geef een reactie

