Do it!

Dag suikerdropjes van me!

Er zijn van die films die ik al tijden wil kijken, maar op de een of andere manier altijd maar uitstel. Ik heb gewoon niet het geduld om films te kijken. Films kijken doe ik ook nooit in mijn eentje, want dat vind ik ongezellig. Enkel voor Harry Potter maak ik weleens een uitzondering. Op Wunderlist (which is one of the greatest apps EVER) heb ik een lijst van wel 40 films die ik nog wil zien. Gister kon ik er weer eentje van mijn lijst afvinken, namelijk: Up!

Het begint allemaal mooi. Als kind zijnde ontmoet Carl het aparte meisje Ellie. Zij worden vriendjes. Daarna maken ze een sprongetje richting de toekomst, waarin je ziet dat ze gaan trouwen en samenwonen. Samen zijn ze dolgelukkig. Samen worden ze oud. Op een dag besluit Carl tickets te kopen om naar Paradise Falls te kunnen. Daar droomt Ellie haar hele leven al van. Carl neemt haar mee naar een mooie plek boven op een bergje, om haar te verrassen met de tickets. Op weg naar de berg zakt ze in elkaar, belandt ze in het ziekenhuis en uiteindelijk komt zij te overlijden. Nadat dit gebeurd is, wil Carl er alles aan doen om hun huisje op de top van Paradise Falls te krijgen. Dit alles ter ere van zijn geliefde Ellie. De rit hier naartoe, vol obstakels, krijg je te zien in deze mooie film.

Bij het overlijden van Ellie moest ik natuurlijk de tissues tevoorschijn halen. Emotionele vaatdoek die ik ben. Ik vond het zo zielig. Die arme man was nu helemaal alleen. Die tickets kon ik niet uit m’n hoofd zetten. Dan heb je je hele leven iets wat je graag wil doen. Dan zette hij eindelijk eindelijk de stap en dan overlijdt zij. Ironisch. Het zette me aan het denken.

If you want to do it, do it now. You never know when it will be too late.

Geef een reactie

