Creatieve kopzorgen.

Creativiteit is een groot goed. Ik denk dat iedereen creatief is op zijn/haar eigen manier. De een is creatief met eten. De ander is creatief met schrijven. Zo kan ik heel wat voorbeelden opnoemen, maar ik ben hier niet om open deuren in te trappen.

Wat ikzelf heel tof vind om te doen: video’s maken, schrijven en vormgeven. Dit zijn dingen waar ik al mijn creativiteit in kwijt kan. Om de meest onmogelijke tijdstippen kan ik ineens een goed idee krijgen. Daarom heb ik altijd een notitieboekje bij me, waar ik alles in kan opschrijven. Het geeft me rust in mijn hoofd als ik dingen opschrijf. Dan weet ik zeker dat ik het niet vergeet en kan ik het altijd weer even opzoeken.

Als ik een bepaald concept in mijn hoofd heb, wil ik dat het liefst gelijk helemaal uitwerken, om het vervolgens te gaan maken. Het probleem is alleen, als je 5 ideeën hebt, kun je dat moeilijk allemaal tegelijk gaan doen! Dat is waar ik mezelf soms gek mee maak. Soms heb ik het gevoel dat ik het allemaal snel moet uitvoeren, voordat iemand anders het doet. Maar als ik te gehaast te werk zou gaan, gaat dat ten koste van de kwaliteit. Daar pas ik voor.

Het gaat er niet om hoe snel je iets hebt gecreëerd. Het gaat om de weg er naartoe. (Oh how cheesy, yes I know) Dit soort creatieve processen kunnen je namelijk ook heel veel leren én zelfs weer op nieuwe ideeën brengen! Af en toe voelt dit als een soort cirkel waar geen einde aankomt, maar misschien is dat juist ook hetgeen wat het zo leuk maakt.

Note to self: take your time and it will work out just right.

4 gedachtes over “Creatieve kopzorgen.

  1. Dit is zo herkenbaar voor mij! Ik heb ook vaak zo’n bui waarom ik ineens vijf artikelen schrijf en nog heel veel ideeën in mijn boekje zet. Heel fijn, behalve als die buien komen als ik net in bed lig haha

Geef een reactie

