Geniet van het nu.

Een tijdje geleden gingen Stijn en ik samen de stad in om wat drankjes te nuttigen. Niet met het doel om dronken te worden, maar gewoon om even samen de deur uit te zijn. Lekker met z’n tweetjes. Quality time, zoals ze dat met een chique woord zeggen. We hebben herinneringen opgehaald van de afgelopen 2 jaar, gepraat over toen we klein waren, onze vakantie naar Turkije besproken en nog veel meer. Zo hadden we samen een heerlijke avond.

We zaten bij Aperitivo, een gezellig bar-restaurantje in Utrecht. (Ik krijg niet eens geld om dit te zeggen, verdorie.) Op een bepaald moment kwamen er vier vrouwen binnen. Allemaal zagen ze er op en top uit. Mooie rokken, cocktailjurkjes en mooie sieraden: ze hadden hun best gedaan. Ik kreeg er een beetje een Sex & The City-feeling van. Het zag er naar uit dat ze een goede ladies-night tegemoet gingen. Na een tijdje kwam de barman aangelopen met hun bestelling. Je raad het al: de mooiste cocktails werden gebracht. Wat deden ze? Ze haalden alle 4 hun telefoon uit hun tassen en positioneerden de drankjes. Dit duurde zeker 10 minuten. Alle fotootjes waren geschoten en vol enthousiasme lieten ze elkaar hun mooie kiekjes zien. Daarna gingen ze pas proosten en genieten van hun drankjes.

Begrijp me niet verkeerd, ik herken het wel. Je wilt dingen vastleggen. Foto’s maken zodat je een visuele herinnering hebt. Maar moet het echt zoveel tijd in nemen? Ik zal niet zeggen dat ikzelf niet teveel op mijn telefoon zit. Ik betrap mezelf er regelmatig op. Echter wil ik als ik met mijn vrienden ben of met mijn vriend, niet de halve avond m’n mobieltje in mijn handen hebben. Liever helemaal niet zelfs.

Is het echt zo belangrijk om die foto gelijk op Facebook en/of Instagram te zetten? Moet iedereen NU weten dat je het naar je zin hebt? Je leeft toch niet voor de buitenwereld? Denk er eens over na. Hoevaak heb je bij een concert of een feest gestaan, met je telefoon in de hand om te filmen? En hoevaak heb je het daadwerkelijk terug gekeken? Dat bedoel ik. Even filmen snap ik best, maar vergeet niet van het moment te genieten.

Don’t forget to enjoy!

Een gedachte over “Geniet van het nu.

  1. Ik ben het helemaal met je eens. Dat alsmaar delen en perfect doen is een van de redenen waarom ik facebook heb verwijderd. Ik werd er niet goed van. Als mensen me willen spreken, komen ze maar langs. Vind ik veel leuker!

Geef een reactie

