Het feestje gemist.

Dag lieverdjes!

Deze week is U2 in ons landje. Een band waar ik mee opgegroeid ben. Op vroege leeftijd maakte ik al kennis met Bono’s prachtige stemgeluid. Mijn vader was gek van ze en door hem is mijn liefde voor U2 ontstaan. Een aantal maanden geleden kwam het nieuws dat U2 naar Nederland zou komen. Ik was door het dolle heen. Eindelijk mijn kans om een van mijn favoriete bands live te zien! Maar toen kwam het probleem: met wie ga ik?

Lang verhaal kort: ik heb geen vrienden.

Daar moest je om lachen he? Wat een grapjurk is die Ellis ook zeg! Nee hoor, ik heb wel vrienden, maar geen van hen is fan van U2. Alleen naar een concert gaan, dat leek me niet zo gezellig, dus ik heb geen kaartjes gekocht. Op 8 en 9 december was ik aan het balen dat ik niet bij het concert aanwezig was. Morgen en overmorgen zal ik weer balen dat ik er niet bij ben.

Ik wil er niet alleen heen omdat ik de muziek zo goed vind, maar ook een beetje voor mijn vader. Is dat gek? Ik weet niet eens of hij ze zelf weleens live heeft gezien. Het enige dat ik weet is dat wij vroeger een U2-live dvd hadden. Ooit is die uitgeleend en daarna heb ik hem nooit meer terug gezien. Misschien moet ik maar een nieuwe bestellen, zodat ik het toch een beetje kan meemaken.

Ik dacht altijd”Als U2 naar Nederland komt, moet ik echt gaan hoor. Misschien is het wel de laatste keer dat ze komen!” en daar ben ik nu nog steeds een beetje angstig voor. Ik krijg vaak al kippenvel van hun muziek, laat staan hoe euforisch ik me zou voelen als ik ze live zou meemaken! Ik wil gewoon gaan. Niet alleen voor mezelf, ook voor la papa. Ooit zal ik ze live zien. Ooit.

& hierbij nog een nummertje waar ik de laatste tijd helemaal verslaafd aan ben:

If it doesn’t happen now, maybe it will happen later!

3 gedachtes over “Het feestje gemist.

  1. Pa is nog nooit van een concert van ze geweest. Ik dacht even “Is ie überhaupt wel naar een concert geweest” maar we zijn een keer met de halve straat naar een concert van Gellybooty (voormalige band van Frank) in Tivoli geweest.

Geef een reactie

