Onrust in mijn hoofd.

Vannacht begon het al. Normaal gesproken ben ik in dromenland vanaf het moment dat ik mijn kussen ruik. Dit keer was dat niet het geval. Kwam het door de volle maan? Dat zeggen ze toch, dat je daar onrustig van kan worden? Dat heb ik nooit eerder zo ervaren, dus ik heb geen idee of dat kan. Het was in ieder geval super onrustig in mijn hoofd. Uiteindelijk hielp ASMR mij in slaap. Vanochtend werd ik niet fijn wakker. Ik voelde me totaal niet lekker. Daarom heb ik een dagje vrij genomen van stage om goed uit te rusten (grieperig zijn is stom!), maar nog steeds is het erg onrustig in m’n hoofd. Het feit dat ik niet weet hoe het komt, maakt me zenuwachtig. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik probeer het voor mezelf op een rijtje te krijgen.

Zoals jullie in de vorige blogpost hebben kunnen lezen, wilde ik graag naar het U2 concert maar ging dat feestje voor mij niet door. Om de pijn een beetje te verzachten, heb ik de laatste tijd veel naar hun muziek geluisterd. In mijn onderbewustzijn denk ik bij elk nummer toch een beetje aan mijn vader, aangezien het zijn favoriete band was. Is dat misschien de reden dat ik mij de laatste tijd emotioneel voel? Of nou ja, emotioneel ben ik altijd, maar meer dan normaal? Gisteren keken Stijn en ik een film en moest ik ineens één traan laten. Eentje maar. Het echte huilen gebeurde niet. Een half uur later, toen Stijn mij een knuffel gaf, rolden er weer twee traantjes langs mijn wangen maar een huilbui bleef uit. Aan de ene kant is dat lekker, maar blijkbaar zit me toch iets dwars van binnen. Iets wat ik zonder het door te hebben, aan het opkroppen ben. Maar wat is dat dan?!

Met mijn oompje gaat het niet zo goed. Hij heeft al een hele tijd last van zijn maag, maar weigert naar de dokter te gaan. Eigenwijze kerel! Ik hou heel veel van hem hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je lichaam je een waarschuwing geeft, waarom luister je er dan niet naar? Je lichaam doet dat niet voor niets. Hij is ook al oud, dus ik vind het maar een beetje eng. Ik probeer daarom nog zo vaak mogelijk langs te gaan. Dit deed ik al, maar de laatste tijd ben ik me er toch iets meer bewust van. Je weet immers nooit wat er gebeurd en ik wil absoluut niet achteraf spijt krijgen omdat ik te weinig langs ben geweest. Dat zou ik mezelf nooit vergeven.

Mijn lieve vriend heeft een ontsteking bij de rug en heeft aankomende donderdag een operatie. Voor hem vind ik het erg spannend allemaal. Ik weet dat het wel goed zal komen, maar toch ben ik blij als het achter de rug is. Wat een beeldspraak weer, Ellis, je bent vreselijk!

Hier even het bewijs dat het soms goed is om dingen van je af te schrijven. Ik ben er even voor gaan zitten, om rustig na te denken wat er allemaal gebeurd op dit moment in mijn leven. Het zou goed kunnen dat dit de reden is dat ik me de laatste dagen onrustig voel. Ik raad het iedereen aan om af en toe pen en papier (of je laptop/computer) erbij te pakken. Even relativeren en rustig dingen van je afschrijven. Mij heeft het al vaak geholpen.

Don’t hold back your feelings. It’s not healthy!

Een gedachte over “Onrust in mijn hoofd.

  1. Hoi ellis
    Wat naar dat jeje zo voelt. ik denk dat het komt doordat er zo veel op je af, komt met u2, je oom en je vriend. ik heb het zelf ook eeb keer gehad. dat er veel gebeurdeen me niet goed voelde maar wist niet waarom. Uiteinelijk hield ik me op dat soort momenten groot en toen opeenskwam alles eruit. dat was heel fijn misschien is er ook zoiets bij jou. Schrijven op j laptop pc of gewoon een schrift kan inderdaad ook helpen. dat je niet goed slaapt is naar ik hoop dat dat ook weer over gaat. nog mijn laatste tip zoek een plekje in de buurt waar je tot rust waar je alles goed op een rijtje kan zetten en gewoon rustig wordt. bij mij zelf is dit het park maar bij ons komen er alleen op hele zonnige dagen mensen naar het park.
    Succes ermee en ik hoop voor een goede nachtrust.
    Groetjes

Geef een reactie

