Het gaat snel!

Een paar dagen geleden fietste ik sinds tijden weer door Utrecht. Ik fiets de laatste tijd sowieso niet meer zoveel. Dit komt door de luxe die ‘studenten-ov’ heet. Eigenlijk is het vreselijk, want ik kan wel wat meer lichaamsbeweging gebruiken. Anyway, ik dwaal nú alweer af en ik begin pas net!

Opnieuw: Een paar dagen geleden fietste ik dus door Utrecht. Het was perfect fietsweer. Er stond een klein briesje en het zonnetje scheen. Ik was aan het genieten. Ik werd zelfs een beetje emotioneel. Vroeger fietste ik bijna elke dag door de stad heen. Nu vrijwel nooit meer. Elke keer als ik door Utrecht fiets, komen er warme herinneringen boven. “THIS IS MY CITY!” denk ik dan. Ik heb hier zoveel stappen liggen.

Ik besefte me ook dat het leven echt snel gaat. “Ellis, je bent net 23 en je praat al als een oud wijf!” Ik ga morgen m’n kunstheup ophalen okay, laat me!

Even zonder dollen: het leven gaat zo retesnel. Ik ben vorige week 23 geworden. Ik zag weer vrienden die ik al jaaaaren ken, waar ik óók mijn 16e verjaardag mee heb gevierd. Toen werd ik verrast met een groot feest wat ik nooit zal vergeten. Van de week dacht ik er aan terug en toen kwam het ineens binnen: “HOLD UP, IS DAT ALWEER 7 JAAR GELEDEN?!” Ik schrok er zelf van.

Misschien ben ik gewoon een emotionele vaatdoek, maar ach. Ik besef me heel goed dat het leven zo voorbij kan zijn. Ik wil er elk moment van genieten. Soms kan ik ontzettend piekeren over van alles en dat probeer ik te minderen. Ik probeer mezelf minder tegen te houden, als in, door minder te twijfelen aan mezelf. Neem meer de tijd voor dingen die ik écht leuk vind. Ik wil genieten. Je bent immers maar één keer jong.

Ik ben heus niet uitgeleefd op mijn 40e, daar niet van. Vond die laatste zin gewoon lekker klinken.

Een gedachte over “Het gaat snel!

Geef een reactie

