Duizend stukjes van jou.

Processed with VSCO with a5 preset

Omg, dit is m’n eerste boeken recensie! Ik vind het spannend.

Hierboven zie je de prachtige kaft van ‘Duizend stukjes van jou‘ geschreven door Claudia Gray. Het is de Nederlandse vertaling van ‘A thousand pieces of you‘. Claudia Gray is een pseudoniem, omdat ze het tof vond om een eigen naam voor zichzelf te kiezen. Zo, hebben jullie weer wat ontdekt vandaag!

That being said, over naar de orde van de dag: hoe heb ik het boek ervaren als lezer?

Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal thuis ben in het sci-fi wereldje. Eerder heb ik alleen de ‘Touching Juliette‘-serie van Tahereh Mafi gelezen, maar that’s it. Ik vond het lastig om in dit verhaal te komen. Ik ben altijd een beetje traag van begrip als het gaat om sci-fi. Meerdere malen heb ik gedacht ‘Zal ik het boek gewoon weg leggen? Misschien is het gewoon niks voor mij.’ maar iets bleef mijn nieuwsgierigheid wekken.

De hoofdpersoon in het verhaal is Marguerite Caine. Haar ouders zijn de uitvinders van de Vuurvogel. Dit is een apparaatje waarmee je tussen verschillende dimensies kunt reizen. Je kan het lichaam van je andere ik in een parallel universum overnemen. Ja, klinkt heavy hè? Vond ik ook! Als lezer reis je mee door verschillende tijdperiodes en het contrast tussen de verschillende dimensies is super goed beschrijven, waardoor je het echt voor je gaat zien.

Naarmate ik eindelijk in het verhaal kwam, werd het toffer en toffer. Je leert de personages beter kennen. Je begrijpt een beetje beter wat er nou gebeurd is. Je ontdekt wie er een oogje heeft op wie. Het is een spannend, onvoorspelbaar verhaal.

Ik vind het lastig om een recensie te schrijven, omdat ik absoluut géén spoilers wil geven! Wat ik wel kan vertellen is dat het een heel tof, uniek verhaal is. Claudia heeft dit boek op een prachtige manier geschreven en het leest als een trein. Nu geduldig wachten op de vertaling van deel 2, die in augustus uitkomt!

Omdat ik na een aantal bladzijden twijfelen tóch echt in het verhaal kwam en ervan ging houden, heb ik dit verhaal vier sterren gegeven op GoodReads.

Ik wil vaker schrijven én video’s gaan maken over boeken. Als jullie mijn eerste #Elleest video willen zien, kijk dan hieronder!

 

Geef een reactie

