Twijfels

Mijn brein maakt overuren.
Soms schreeuwen er zoveel verschillende gedachtes door elkaar heen,
dat ik niet eens precies weet wáár ik nou aan denk.
Wel weet ik dat ik twijfel,
twijfel aan mijn kunnen.
Twijfels of ik het allemaal wel goed doe.
Het is alsof er zoveel dingen zijn die ik moet,
terwijl niemand mij iets oplegt.
Ik leg de lat zo hoog voor mezelf,
waardoor ik alleen maar de onmogelijkheid ervan in zie.
Voortdurend zit ik mezelf in de weg.
Ik ben de enige die mij tegenhoud en niemand anders.
Twijfels, twijfels, twijfels,
waarom gaan jullie niet weg?
Omdat ik niet tegen ze vecht.
Ik doe niets om ze te laten verdwijnen.
De twijfels laat ik binnen,
alsof ze hier horen,
maar dit is niet hun plek.
Ik moet ze de deur wijzen
en ze nooit meer binnen laten.

Ik kreeg zelf kippenvel van wat ik zojuist uit mijn pen liet vloeien. Zit het echt zo diep? Dit is allemaal zo onnodig. Hier heb ik alleen maar mezelf mee.

Note to self: Stop doing this to yourself.
                         You will find your way.

Geef een reactie

