Everything, everything.

Processed with VSCO with a5 preset

Dit is het debuut van Nicola Yoon en wát voor een. Ik was al verliefd op het boek voordat ik wist waar het overging. Dit kwam natuurlijk door de prachtige kaft. Ze zeggen altijd “Don’t judge a book by its cover” maar deze cover is gewoon te mooi.

Toen ik de achterkant las, was ik nog nieuwsgieriger dan ervoor. Maddy is de hoofdpersoon en zij is allergisch voor de wereld. Olly is haar buurjongen en zal er alles aandoen om haar te bereiken. Ja, daar worden jullie ook nieuwsgierig van, toch? Wanneer je dit boek leest, zul je verliefd worden op de personages. Door de manier waarop het verhaal geschreven is, leef je helemaal met ze mee. Zelf ben ik stiekem een beetje verliefd geworden op Olly. Hij is zo lief voor Maddy, ik houd ervan.

Het hele boek gaat in principe maar over 2 mensen: Maddy en Olly. Je hoort een klein beetje over Maddy’s moeder en Carla (Maddy’s verzorgster), maar dit zijn de mensen waarmee je het moet doen. Ondanks dat het verhaal zich eigenlijk maar afspeelt tussen 2 mensen, is het toch zó interessant om te lezen. Beide karakters hebben een aparte thuissituatie, waarover je alles te weten zult komen.

In het boek staan ook de IM-gesprekken tussen Maddy en Olly, de mailtjes, tekeningen, noem het maar op. Er is veel variatie in het boek waardoor het nóg makkelijker te lezen is. Leuk feitje: Nicola’s man heeft alle illustraties in het boek gemaakt!

Ik raad jullie echt aan om dit boek te lezen. Ik ben er helemaal verliefd op geworden en ga hem zeker een tweede keer lezen in de toekomst. Dit prachtige verhaal heb ik 5 sterren gegeven op GoodReads. Het verhaal heb ik in ’t Engels gelezen, maar mocht jij hem nou in ’t Nederlands willen lezen, dan moet je op zoek gaan naar ‘Alles wat je lief is‘. Koop het boek. Geloof me, je zult er geen spijt van krijgen!

Geef een reactie

