Vaderdag is weer voorbij.

Nou, de vaderdag zit er weer op voor dit jaar. Het voelt als een opluchting. Gisteren voelde het gewoon de hele dag als vaderdag. I know, dat klinkt vreemd. Maar het voelde gewoon alsof er iets niet klopte.

Natuurlijk zijn moeder- en vaderdag zo commercieel als de pest. Ik heb het al eens eerder gezegd: je moet elke dag lief voor je vader en/of moeder zijn, niet alleen op dagen wanneer het de etiquette is. Je zou het bijna commerciële troep noemen. Maar als je aan die commerciële troep ineens niet meer mee kan doen, dan voel je je aardig kut. Dat is nog zacht uitgedrukt.

Wat zou ik gedaan hebben op vaderdag als mijn vader nog gewoon in leven was? Ik denk dat we zouden gaan brunchen of dineren. Nu ik dit schrijf, denk ik “Waarom doen we dit niet alsnog op vaderdag? Ter ere van hem.” maar misschien vinden we dat onbewust té confronterend. Dan zit je daar in een eetzaal met allemaal gezinnen met vaders. Ik weet niet of ik dat aan zou kunnen.

Ik hoop dat mijn vader, waar hij dan ook is, wel weet dat ik aan hem dacht. Ik ben totaal niet gelovig opgevoed, maar toch geloof ik wel dat er íéts is na de dood. Ik weiger te geloven dat je gewoon ergens onder de grond ligt te verrotten of dat je enkel en alleen overblijft als een hoopje as. Mijn vader is bij me. Ik voel het.

Ik hoop dat jullie allemaal wél een mooie vaderdag hebben gehad. Zet gerust in een reactie neer wat je gedaan hebt, lijkt me leuk! Bedankt voor jullie medeleven. Jullie zijn lief. ❤

2 gedachtes over “Vaderdag is weer voorbij.

  1. Hoi Ellis, via Bloglovin kwam ik bij jouw post terecht. En ik wilde je even laten weten dat dagen zoals vaderdag altijd moeilijk zullen blijven helaas, maar ik vind het heel knap van je dat je er in ieder geval zo over kan schrijven. Mijn vader is 5 jaar geleden overleden en ben nu 22. Als je het er een keer met iemand over wil hebben die precies weet hoe je je voelt sta ik daar helemaal open voor 🙂

    Groetjes,
    Lisa van lisaintheskyblog.wordpress.com

Geef een reactie

