Vertel me drie dingen.

Processed with VSCO with hb2 preset

Ongeveer een week geleden kreeg ik een mailtje van Ellis. Zij werkt voor Uitgeverij De Fontein. In eerste instantie dacht ik “Hey naamgenoot!” maar toen ik het mailtje opende, werd ik nóg vrolijker. Zij vroeg mij of ik ‘Vertel me drie dingen‘ van Julie Buxbaum al had gelezen, want anders kon ze hem wel naar me opsturen. Na veel goede verhalen over dit boek gehoord te hebben, zei ik natuurlijk ja en twee dagen had ik het boek in m’n handen!

Het gevaar aan populaire boeken is dat je er zóveel van verwacht, dat het vaak alleen maar tegen kan vallen. Gelukkig was dat met dit boek totaal NIET het geval. Zoals ik al zei op GoodReads, het leest als een tiet! Is that a thing? I just made it a thing. In drie dagen had ik het boek uit.

Het boek gaat over Jessie. Haar moeder is overleden en haar vader is getrouwd met een andere vrouw. Een hele rijke vrouw, genaamd Rachel, waar ze bij intrekken in Californië. Ze gaat naar een nieuwe school vol rijkeluiskinders en ze vind het moeilijk om haar draai te vinden, tot ze ineens een mailtje ontvangt van Iemand Niemand. Hij probeert haar wegwijs te maken op Wood Valley en langzaamaan krijgen ze gevoelens voor elkaar. Maar hoe kun je nou verliefd worden op iemand die je nog nooit gezien hebt?

Het boek is op grappig, maar ook ontroerend. Het verlies van een dierbare word op een hele herkenbare manier beschreven. Doordat ik zelf mijn vader op vroege leeftijd ben verloren, kon ik mij goed in Jessie verplaatsen. Het was bijna eng hoe herkenbaar haar gevoelens van rouw soms waren.

Vertel Me Drie Dingen is een lief, ontroerend verhaal, wat ik zeker aanraad. Het is totaal geen cliché liefdesverhaal, wat alleen maar gaat over koetjes en kalfjes. Het is verrassend tot het einde. Ik heb ervan genoten!

Een gedachte over “Vertel me drie dingen.

Geef een reactie

